Thursday, November 18, 2010

Si Comot kucingku...




Ini la pendatang baru kat dalam umah aku ni ha. Ntah macam mana satu hari ayah aku bawak balik kucing dari umah  kawan dia. Masa tu kecik lagi, baru sebulan je kot umur dia masa tu. Keding je dia masa tu.. huhuuh... 


Oh lupa nak bagitau mak aku bagi nama kucing ni comot, semua sebab muka dia yang comot kononnya... Aku tengok takde pun comot mana cuma tang hidung dengan mata dia memang hitam la. hehehehe.. tapi takde la comot mana pun. Lagipun yang hitam-hitam kat muka dia tu la yang buat comel je kan... hehehhe..



Nafsu makan si comot ni bagi aku agak dashat gak ar, Kalah kucing yang pernah kita orang bela dulu.. huhuhuhu... Satu hari ada dekat 6 kali gak ar makan. Yang paling best dia tak nak makan friskies atau whiskas macam kucing lain, si comot ni nak makan ikan rebus jer. Benda lain dia memang tak nak makan langsung la. Memang dasar mengada-ngada kan kucing ni. Hhuhuhu.. Mana taknya nak kena rebus la, pastu asing kan tulang dengan isi la bagai, manja semacam jer. Lepuk kang baru tau.. ahhaha... Pastu kalau bagi makan lambat sikit dah mengiau-ngiau macam tak makan sepuluh tahun. hohoho...

Part yang paling best ada si comot ni masa dia tengah datang gila dia. hahahah... Macam mana aku tak cakap gila, kang tengah elok-elok duk diam tiba-tiba dia melompat pastu main sorang-sorang.. huhuuh... Pastu plastik kecik pun leh menerujakan dia tuk jadi gila.. hahaha...  Tapi actualy aku kesian gak kat comot ni sebab dia terkurung jer pastu tak berteman.. Mesti dia sunyi tu yang jadi gila macam tu.. huhuhu... Aku rasa nanti bila dah besar sikit mesti dia cabut lari dari rumah ni sebab nak mencari teman.. hohoho... By the way comot ni kucing betina... hohoho...

No comments:

Post a Comment