Saturday, September 19, 2009

Balik kampung, kuale kangsar.


Hello semua... Aku dah selamat sampai kampung, kuale kangsar malam tadi... Aku memang suka time raya ni sebab meriah... Even kat puduraya pun meriah. Tahun ni kuarga aku je blik kg. Sedara mara yg lain semua blik kul raya ketiga... Huhu...


Sampai je kampung semalam berbuka pastu terus ke pekan kuale... Seronok jalan2 kat pekan malam2 nak dekat raye ni... Meriah sungguh... Tapi tak tau la meriah macam kat Jalan TAR ke tak sbb aku dah lama tak pergi sana. Dari rumah kami jalan kaki jer... Aku memang prefer jalan kaki sbb kalau naik kete mesti sesak kat depan the store tu, pastu nak cari parking lagi.


Oh yer masa aku baru sampai kuale tu ada pakcik prebet tu kelentong aku... Ada ke patut dia caj rm10 dari stesen bas sampai rumah aku. Kalau biasa baru RM5. Mula2 aku ajak adik aku jalan jer tapi dia tak mo plak... Dah la pakcik tu melayu... Lagi mau kelentong masa bulan puasa... Ceh... Aku naik taxi org india pun baru kena rm5 jer... Hampeh betul.


Kucing kat kampung ni dari 12 ekor tinggal 5 ekor... Tapi dari 5 ekor tu 2 ekor dah bunting.. So hujung bulan ni jadi balik la 12 ekor... Huhu... Dah jadi umah kucing dah ni... Kali ni takda kucing pebret sebab kucing pebret semua dah lari... Huhu..



Selamat Hari Raya dan Maaf Zahir dan Batin... Bagi yang drive tu berhati-hati ye...

17 comments:

  1. sudah ade di kmpung ye?
    slamat ari raye (:

    ReplyDelete
  2. laa.. orang kuala ke? ish.. dulu sekolah kat sana.. lama gila tak balik kuala.. ingat lepas raya nak pergi.. jalan-jalan gi minum cendol..

    ReplyDelete
  3. Abg Pit - a'a org kuale... Besok pagi baru pergi cari cendol.

    ReplyDelete
  4. Kucing lari ok lah.. Kat umah saya ni separuhnya mati..
    Sekarang tinggal 6 ekor je..

    ReplyDelete
  5. zool - lor mati sebab apa tu...

    ReplyDelete
  6. tak tau le.. tapi maybe ada penyakit selsema kucing kot..

    ReplyDelete
  7. selamat hari raya, wah cantiknya lah lampu lampu tu ek..

    ReplyDelete
  8. Zool - ha... Ada ke selsema kucing... Yg mati tu kucing bsr ke anak kucìng...

    ReplyDelete
  9. BroSKL - selamat hari raya gak... A'a mmg cantik sgt...

    ReplyDelete
  10. Kuala Kangsar ngan Lenggong tak jauh ler kita

    ReplyDelete
  11. Haritz - a'a tak jauh mana pun... Hehe...

    ReplyDelete
  12. mbiak Kuching eh ? Area ne tok ? ke3 ~

    ReplyDelete
  13. eldy - ish membiak takde la... just bela jer.. tu pun kat kampung jer..kat rumah ni tak bela.

    ReplyDelete