Tuesday, June 23, 2009

Kisah Marah aku

Aku rasa aku hutang satu entry kan dengan korang yang follow twitter aku… gila punya lama baru nak publish entry ni.. hehehhe… sorry la… perasaan marah aku pun dah hilang dah… hehehe…

Ok la cerita ni bermula masa aku balik dari opis satu hari tu.. Masa tu aku masih naik rapid KL lagi. So aku kena naik monorail and berhenti kat kl sentral. Tau-tau jer la bas rapid yg pergi area rumah aku tu sikit punya lama la baru nak muncul. Aku tengok bas rapid pergi tempat lain dah 2,3 kali datang baru bas rapid yang pergi area rumah aku sampai. Paham-paham jerla berapa lama aku kena tunggu kat kl sentral. Aku plak gatal nak pakai high heel masa tu… Padan la muka aku… Aku plak malas nak naik bas rapid U76 sebab jauh plak journey dia.. So kena la tunggu lagi dan lagi… Habis bas rapid tu kena sumpah seranah dengan aku.. hahha.. Nasib la ko…

Setelah menunggu dalam sejam lebih baru la bas rapid tu muncul… orang plak ramai gila... As usual bas tu akan penuh macam tin sardin.. Kena la aku berdiri dengan high heel tu… Sakit dia tak heran la… (aku jarang pakai high heels so x berapa biasa sgt). Dalam bas yang penuh tu wujud la satu pasangan muda-mudi ni dok terngada-ngada... Dah la mamat tu mengambil ruang yang besar hanya nak tatap muka gf dia tu… Oh yer pasangan tu kat sebelah aku jer.. Aku plak tgh bad mood gila2 punya selepas sumpah seranah bas rapid tu… Couple tu plak mengada-ngada… Mula la bertepuk tampar pastu cubit mencubit.. Mamat tu plak cakap tak sakit pun.. pukul la lagi… Pastu sambung la aksi cubit mencubit tu.. Tension aku tengok couple macam ni.. nak mengada-ngada dalam bas yang penuh…. Meh sini aku tolong hempuk ke terajang ke mamat tu… baru tau sakit ke tak.. Mengong… Dah bercubit bertampar, aksi berpelukan plak… Kambing taik kuda tul…

Habis citer pasal couple tu… Kat sebelah aku gak ada satu mamat Negro ni… Aku bukan la racist ker apa tapi mamat Negro tu sengaja jer aku rasa.. macam mana la aku tak benci.. Dalam bas yang berhimpit-himpit tu lagi sengaja dia berhimpit dengan aku… Puas la berganjak sedikit ke tepi tapi dia pun ikut sama… Sampai aku tolak dia la… Mangkuk ayun tu buat bodoh jer… Hampeh… Dah la jalan jam… sangat lama aku terpaksa berhadapan dengan dua situasi tu… Bila dah sampai rumah aku, aku cepat-cepat la nak blah. Sekali mamat Negro tu cakap “You don’t have to rush” sambil senyum-senyum setan dia tu… Aku blah pastu aku tolak dia… Memang celaka habis la mamat tu..

Itu jer la yang nak citer.. nak type panjang-panjang malas sebab aku kat opis ni… ok la kita berjumpa lagi di lain entry di blog yang sama dan penulis yang sama.. hhahahaha….

12 comments:

  1. bhy btol negro 2...
    da le itam ad ati lak kt org melayu...
    bhy...pembawa virus..
    kehitaman...haha!

    ReplyDelete
  2. bit-unknown - memang bahaya pun... benci betul...

    ReplyDelete
  3. Kurang hajar punya negro,.. Kacau u ek..
    nanti I tempeleng dia sampai lumat....
    jgn marah2 nanti cepat tua..

    ReplyDelete
  4. ish..dah la dtg negare org..pastu ade ati nak ngurat plak.ish2..sabor yer chempaka..

    ReplyDelete
  5. hai, adakah pakaian cpaka menepati piawai yg ditetapkan, hee

    ReplyDelete
  6. Zool - i memang dah tua pun... huhuhu...

    sweetforest - sabor jer le.. apa leh buat lagi...

    pokcu - saya pakai baju kurung masa tu.. huuhuh

    ReplyDelete
  7. haha..bli jer la kiter..sng skit..xla berhimpit2..huhu

    ReplyDelete
  8. standardlah dah berhimpit2..negro tuh apa lagi mulalah anka amik kesempatan..masyaalah..

    ReplyDelete
  9. hehehe...life kat KL memang sesak dan terkejar2 masa...rasanya isnin hingga jumaat memang tak ada life bagi mereka yang bekerja..moody menunggu tu memang biasa...

    Setuju sangat2 bab menyampah dengan couple2 muda yang naik public pun nak manja2 and berahi depan orang ramai...damn it...

    merasa semua pe yang kamu rasa... but dulu monorail dr titiwangsa ke Bukit nenas jerk...just for a while..then balik kampung..hehehe

    ReplyDelete
  10. Apiih - beli kete? Duit xda la... Huhu...

    ReplyDelete
  11. Zulfitry - itu la pasal... Skang dah xnaik rapid dah... Naik metro jer... Kurang sikit sesak

    ReplyDelete
  12. Asbestos - takda life? Hehe... Agak jugak la... Tapi kalau duk kat kg pun sama gak. Balik awal then xtau nak buat apa... Xda life gak kan...

    ReplyDelete