Friday, April 24, 2009

Kuala Kangsar, Kampungku

Wujudnya satu lg entri malas dr aku... Just nak citer apa yg berlaku kt aku sepanjang minggu ni. Kat bwh ni aku list kan apa blaku kt aku minggu ni.


1. Balik kampung
Aku blik kg hari khamis lepas. Lepak kat kg smpi la kenduri tahlil awal bulan 5 ni. Kg aku kat kuale kangsar. I luv Kuale. Hehehe...


2. Kucing
Kucing kt kg ni dh ada 12 ekor dah. Baru je 2 hari lepas beranak lg 3 ekor.. Bertambah byk la kucing kat kg ni. Chumel2 btl anak2 kucing ni.


3. Contest
Hari sabtu lepas azmanishak(dot)com dah announce sapa pemenang contest dia. Alhamdulillah aku dpt no 3. Hadiah dia pen, korang leh tgk gmbr hadiah kat blog dia. Semalam aku dah dapat hadiah tu. Chumel je pen tu. Mula2 aku igt 3 warna tp semuanya warne biru. Thanks eck man...


4. Makan
Hahaha... Saje mau gelak dulu. Sejak blik kg ni asyik makan jer. Kalau org lain xlalu makan kalau masak sendiri, tapi aku lain... Lagi aku masak lg berselera plak... Dapat pekena lak air kelapa yg fresh... Hehe.. Bertambah2 selera.. Gemuk lg la aku. Hahaha...


5. Keliru
Nak tanya korang. Pernah tak korang rindu, benci atau marah sgt2 tp korang tak tau dekat sapa yg korang berperasaan begitu. Macam mana eck? Ada idea x knp jd mcm tu.


Dah xtau nak citer apa dah... Dah kebuntuan idea... Ok la nanti aku update lg ye...


"Setiap dugaan dan cabaran yg kita hadapi di muka bumi ini adalah kerana Allah S.W.T tahu kita mampu harungi dan hadapinya jika nak dibandingkan dengan orang lain"

20 comments:

  1. mng contest erk..tahniah..semiggu ni aku duk umah jer..best nye kalo dpt jln2..

    ReplyDelete
  2. Shafie - a'a menang contest azman... Sama la aku pun duk umah jer... Xkuar mana pun...

    ReplyDelete
  3. Orang KUala Kangsar ghupenye...
    Penah sekali je singgah Kuala Kangsar..
    Masa ikut member balik kg.
    Tak tau le bila abad nak singgah sana...

    ReplyDelete
  4. Zool - a'a org kuale... Meh la dtg singgah... Pekena lakse kuale dgn cendol....

    ReplyDelete
  5. oh orang kuala ye..
    sy org ipoh..

    ReplyDelete
  6. owh.. dia nie la yang salah sorang peserta yang mengecewakan aku untuk mendapatkan keris.. huhu...

    ala... dah lama tak balik kg..

    er.. aku pon penah gak rasa nak marah seseorang.. tapi tak tau nak marah kat sape..
    yang jadi mangsa? blog je la.. hehe..

    ReplyDelete
  7. hehe marah-marah sayang ehh cik chempaka..xyahla marah2 nanti kita jadi stress...:)

    ReplyDelete
  8. Callister - ha dekat je la... Leh la dtg beraya nanti... Hehehe...


    Menteil - la bukan aku yg menang keris tu pun... Aku pun keciwa gak xdpat keris tu. Huhuhu...

    Itu la pasal... Rasa bengang je tp xtau kat sapa... Mcm tu pun bolehkan... Teringin nak tau apa punca dia...

    ReplyDelete
  9. Pjan - ler bila plak saya marah2 syg ni... Agak konpius sekarang.

    ReplyDelete
  10. hehehe cik chempaka jgn konpius2..naya nanti org yang kena marah tuh..cik chempaka tension ke?? ada prob or terlalu stress??

    ReplyDelete
  11. seriously...entri ini bersifat malas sg2...
    ha3

    ReplyDelete
  12. SALAM.malas2 pon hapdeted jugak ek? :))

    ReplyDelete
  13. Pjan - Masalahnya saya xtau sapa yg sy rasa marah ke benci ke dll. Huhuhu... Tak tension pun... Sy just nak tanya pernah tak rasa marah, benci atau rindu yg amat sangat tp xtau kat sapa kita berperasaan sebegitu... Itu jer... Hehehe...

    ReplyDelete
  14. Zelo55 - memang berunsurkan malas pun... Tgk kt hp ni pun rasa pendek gila... Sure kat pc lg pendek... Huhuhu... Dah ada dh entry baru tp simpan buat draft dulu... Ntah bila nak publish pun xtau... Huhuhu...

    ReplyDelete
  15. LadyNas - wsalam... Dah tangan ni gatal sgt nak update tp malas... Agak konpius disini... Hehehe... Anyway thanks dtg jenguk...

    ReplyDelete
  16. emm cam2 ehhh...x penah la pulak..tapi kalo rasa duduk x tentu arah tu adala n selalu...rasa nak wat tuh rimas nak wat ni rimas

    ReplyDelete
  17. Pjan - mcm mana nak buat eck.. Sbb apa eck jadi mcm tu

    ReplyDelete
  18. Emm cik chempaka saya pun xtau la mcm mana. sebab perasaan tuh datang sendiri. Dulu sblm saya kawin lagi teruk tapi sejak dah kahwin ni alhamdulillah la kurang dah perasaan libang libu n tak tentu arah.

    ReplyDelete
  19. Pjan - sebab tu org kata berkahwin tu selesaikan masalah...


    Mu.sya.joh - a'a sedozen tapi skang tinggal 9 ekor jer sebab mati.

    ReplyDelete