Monday, April 13, 2009

Aku dan filem

Aku nk mulakan cerita hari ni pasal UMNO la. Ya pasal UMNO dan diriku... Hahaha poyo plak... Anyway, secara tetibanya petang tadi ayah aku kuarkan ayat pertanyaan yang sangat pelik bin ajaib... Lebih kurang macam ni la bunyi dia.

"Akak nk masuk UMNO tak? Boleh masuk bawah Puteri UMNO"

Aku agak kaget dengar pertanyaan ayah aku tu. Apahal plak tiba2 suh aku masuk UMNO... Wujudkah lobster di sebalik mee bandung? Hmm... Aku sendiri pun tak tahu... Tapi aku dah pun bagitau ayah aku yg aku xnak join... Pastu ayah aku tanya plak kenapa aku xnak join... Terdiam seribu bahasa aku dibuatnya... Malas plak aku nak argue kenapa aku xnak. Aku biarkan sahaja persoalan itu menjadi tanda tanya ayah aku.


Ok la kita tutup citer pasal UMNO. Kang citer lebih2 bahaya plak... Huhuhu... Apa2 pun semalam aku lepak kat umah kawan aku... Pastu tumpang menumpang dia punya pc tuk online... Buka la blog aku sendiri... Almaklum la dah lama x tengok rupa blog sendiri kat pc... Huhuhu... Gila messy aku rasa blog ni... Sori la kalau korang rasa pening2 belalang kalau masuk blog aku ni. Xleh nak buat apa sebab aku online pakai hp jer. Terbatas la aktiviti dia. Tunggu la bila ada lappie sendiri baru aku renovate blik blog ni... Huhuhu...


Sejak 2,3 hari ni... Rumah aku asyik pasang cd ngan dvd jer... Habis tv xlayan sgt... Semua citer lama2 kita org pasang blik... Pastu argue cite mana yg dah tgk dgn cite mana yg blm tengok... Kalau bab movies ni kita org satu family terpengaruh dgn mak aku... Hahaha... Sebab tu citarasa movies aku dgn kawan2 aku mmg lain gila... Mostly kawan2 aku layan citer korea, citer cintan cintun... Kalau dulu lagi la, citer hindustan... Tapi aku suka cite berkisar tentang penyiasatan, yang melibatkan polis(FBI dgn CIA) dan lawyer. Hero2 kesukaan diorang plak Brad Pitt, Tom cruise dan sapa2 lg yg aku dh x ingat. Aku plak suka bruce willis, harison ford, sean connery, denzel washington dan byk lagi la kalau nk sebut. Citarasa muzik dgn movies aku mmg lain dgn org2 yg sebaya dgn aku. Tapi kadang2 aku layan gak citer2 yg kawan2 aku suka... Ada yg ok gak.


Hujan plak skang ni... Teringin plak nak makan steamboat... Hari tu masa jalan kat sunway mentari nampak satu kedai steamboat... Nampak sedap giler jer... Orang pun ramai kat kdai tu. Tp xhalal la plak... Tu yang susah... Kdai steamboat byk tp xhalal... Nk makan kena pg Summit plak.


Owh yer, contest yg azman buat tu dah ada org lain join gak... Aku rasa yg paling lawak gila babeng tu yg en. Hydir punya... Kelakar gila aku rasa... Nak dekat tarikh tutup dah contest tu... Sape yg blum join sila la join eck... Boleh aku gelak lg bc entry korang... Hehehe...




"Well timed silence is the most commanding expression"

23 comments:

  1. assalamualaikum....tumpaNG lalu je cik chempaka

    ReplyDelete
  2. aduh.. ko cakap lobster ngan steambot tetiba perut aku lapa..
    dah la tak makan lagi.. huhu..

    ReplyDelete
  3. @khairul - lalu ler... Hehehe...


    @menteil - hahaha.. Aku pun tgh lapar masa type entry ni... Sedapnya steamboat...

    ReplyDelete
  4. “Dan orang-orang yang beriman dan berhijrah serta berjihad pada jalan Allah (untuk membela Islam) dan orang-orang (Ansar) yang memberi tempat kediaman dan pertolongan (kepada orang-orang Islam yang berhijrah itu), merekalah orang-orang yang beriman dengan sebenar-benarnya. Mereka beroleh keampunan dan limpah kurnia yang mulia.” (Al-Anfaal 8:74)

    Salam ziarah dari saya,,blog yang menarik ,jemput muzakarah di blog saya….dan jadikan blog saya sebagai rakan anda..tq

    ReplyDelete
  5. AnakPendang - terima kasih sbb dtg blog ni... Nanti sy pg blog kamu yer...

    ReplyDelete
  6. hahaha, baru je makan sup ketam, yum-yum cedaaap! :-D

    ReplyDelete
  7. Ramai join contest Azman Ishak ye..
    belum lagi nak join..
    Ntahlah blog sendiri pun berterabur tak kemas lagi ni

    ReplyDelete
  8. Mrahfa - hehe... Gembira btl mrahfa pn dy masakan dia sup ketam... Hehehe...

    Zool - join la... Mana ada berterabur... Ok je sy tgk...

    Sweet - aih sukanya beliau...

    ReplyDelete
  9. masuk la puteri umno. leh pakai pink2 kaler. hehe elaun pun dapat. =p

    ReplyDelete
  10. salam ziarah n sy pun nak tahu, nape xnak join puteri..hehe

    ReplyDelete
  11. Bihun - ala pink sgt la bju dia... Xmo... Xminatla puteri umno.


    Hafifi - xminat la
    Puteri umno.

    ReplyDelete
  12. erk?
    blog politikkah ini?
    haha..
    bile aku baca entry nih,
    tetiba rasa nak tgk muvi..
    padahal byk keje nih,,
    haha..

    ReplyDelete
  13. wah.. hang nak jadi puteri umno...??
    muahahaha... rase macam nak terkinceng
    pon ade aku nak tergelak.. hadoi ai..
    tak pe la... teruskan niat murni mu itu.

    erm.. perkara aku paling respeck kat hang
    sebab hang ni online pakai handpone. waaa
    memang tak bleh blah seh.. screen kecik.. tak
    puas ar.. macam mane hang boleh tahan sabaq
    agaknye. aku boleh imagine macam mane rupe
    keypad yang ade pada handpone hang tuh..
    sure dah longkah abis butang die.. muahaha

    ape ape pon.. thanks sekali lagi untuk hang
    siap promote disaat akhir.. adoi ai.. segan
    betoi laa aku kat hang nih~ hehehe~

    ReplyDelete
  14. Jaws - bukan blog politik tp ada kisah aku dgn politik terselit... Huhuhu


    Hehehd... Kesian bz... Telah kulalui zaman tu semua... Siap tido kat library semua... Hehehe...


    Azman - xmo la aku masuk puteri umno... Xberminat aku...
    Sebenarnya best gak on9 pki hp sbb senang dbawa ke mana2... Hehehe... Tp bila aku guna pc tuk on9 hari tu rasa janggal gila... Rasa xpuas... Hahaha... Mmg keypad aku dh longgar pun.. Byk sgt type... Huhu... Keypad ni dah la kecik...

    ReplyDelete
  15. Cite penyisasatan yang aku minat
    erm...Detective Monk
    simple jalan citenya
    tapi mmg best
    jalan cite dia cukup kemas

    ReplyDelete
  16. Kampung boy - xingat la pernah tgk x ke cite tu... Rasanya mcm xpernah...

    ReplyDelete
  17. wakakakaka...
    jgn masuk puteri umno..

    hahahahaha...

    masuk puteri raja lg besh!

    sunway mentari tu kt mne?

    mentari court kah?

    ReplyDelete
  18. Xmo masuk pun... Puteri raja... Kena kahwin dgn raja la... A'a dpn mentari court...

    ReplyDelete
  19. eleehhhh...
    tempat aku selalu pegi tu...

    ho3

    ReplyDelete
  20. Ko slalu lepak kat mentari court tu eck...

    ReplyDelete
  21. hehhee puteri UMNO ehhh..dia punya naib ketua tuh aku kenal sgt..org sekampung aku sg petani...aku pun cam nak masuk puteri UMNO la..

    ReplyDelete
  22. Pjan - kamu nak masuk puteri umno nyah.... Xkose mak... Wakakaka... Ni yang nak gelak guling2 dari tingkat 18 ke tingkat 25... Hahahaha...

    ReplyDelete