Sunday, March 8, 2009

Driving test.

2hb mac 2009

Hari ni ada driving test... Instructor aku ckp kul 8 dia tunggu kat arena... Aku plak rajin gila plak nk tunggu awal. Dlm kul 7.45pg aku pg arena.... Skali instructor aku dtg kul 8.40... Naik jenuh aku tgg dia... Dah la aku xsuka pg arena tu... Aku xtau dia silap bgtau aku atau dia terbangun lambat pagi tue... Aku pun malas nak tanya dia kenapa lambat sbb ada student lain dlm kete tu.

Sampai je kat tmpt test tue(asia jaya) ada yg dah start dah... Cuak giler aku... Pastu masa nak register tu jd plak perkara yg menyakitkan hati... Rasa bengang, marah, sumpah seranah mmg cukup la... Pastu instructor aku ckp aku test sesi petang... Masa tu aku agak blur2 campur dgn nervous giler so aku just ckp 'owh yerker'. Aku igt dia nak hantar aku balik pastu dtg blik petang karang... Sekali dia suh aku tunggu jer kat situ... Dahla register tuk petang kul 1.30ptg baru buka. Aku kena tunggu dari kul 9.15pg sampai 1.30ptg... Tuhan jer la yang tau betapa bosanya aku masa tue... Nervous pun hilang...

Bila time register ptg tu baru aku bersembang dgn orang lain.. Pastu ada satu mamat india ni tersangat la friendly... Padahal aku bukanya kenal pun dia... Huhuhu... Mula2 aku ingat aku kena buat parking dulu... Sekali jalan raya dulu... Dahla aku org pertama test. Pastu dpt plak jpj yg stok muka garang pastu ada misai mcm sarjan misai. Tp nasib baik jpj tu xda la garang mcm misai dia. Baik dan peramah plak. Siap bercerita2 dgn aku plak... Dipendekan cerita aku gagal ujian jalan raya tue.

Sbb2 aku gagal:

1. Memandu secara bahaya (mungkin sbb ada skali tu aku guna sbelah tangan jer drive)

2. Tidak boleh menggunakan clutch dgn baik (aku mmg ada masalah dgn clutch ni. Xbleh ker test pakai auto jer, bukanya aku nk pakai manual pun in future)

3. Memandu di lorong yg salah. (Ini la kesan kalau xreti sabar. Gara2 nk cepat aku suka suki jer masuk lorong lain. Instructor aku byk kali dia pesan jgn pakai lorong yg salah)

Nasib baik jpj tu xsuruh aku benti pastu dia drive sendiri... Bila dah hbs test jalanraya tu aku boleh gelak plak masa jpj tu ckp aku fail.... Hahaha... Sekali masa dia suh sign borang tangan aku mengigil gila.. Hahaha... Memalukan betul...

Lepas fail test jalan raya tu aku kena bt test bukit,parking dgn 3point turn plak. Masa nk test bukit tu mamat india yg friendly tu ada plak test bukit sekali.
Friendly giler... Tp yg xbest dia tanya aku pass ke x... Hahaha... Anyway part parking dgn bukit ni aku pass plak.

Masa nk blik tu aku cari instructor aku, skali instructor aku tu tgh bersembang dgn org jpj yg test jalanraya td... Malunya aku masa tu... Instructor aku mcm agak kecewa bila aku ckp aku fail... Huhuhu... Mana taknya aku dah pecah rekod bersih dia... Student dia sbelum ni x pernah fail... Kesian dia... Dia igt aku akan ada problem masa test bukit tu... Skali jalan raya plak aku fail.

Sampai rumah dalam keadaan yg lapar sbb aku just makan kuih seri muka 2 ketul je dari pagi.


"Map out your future, but do it in pencil"

2 comments:

  1. ooowhh... kecianya... xpe2... lain kali meti lulus ahh... hehe...

    ReplyDelete
  2. La sy lupa nk reply komen ni... Haritu cepatnya awk komen... Ambik lagi... Aduyai.. Hilang la lg rm200.

    ReplyDelete