Friday, January 16, 2009

Ko-k apa yang korang join masa dulu...

Xda benda nak post dah agaknya.... hahahaha.... Saja nak imbas kembali Ko-K @ Koku @ Kokurikulum masa dulu... hehehehe.... Ko-K apa yang korang join eck... Kat bawah ni aku list kan beberapa Ko-k yg aku join dulu....

Sekolah rendah

Puteri Islam
Aku masuk ni masa darjah 4 rasanya... tp sebab sekolah aku (Methodist Primary School) tu jauh skit dari rumah aku so akutak aktif sangat... tp yang aku ingat lagi xtviti kitaorang masa tu main batu seremban (igt lagi ker...) aku tak tau la apa kaitan dia dengan puteri islam.. uniform dia... baju kurung sekolah dgn kain putih... Aku igt2 lupa la...

Bola Jaring
Permainan ni sinonim dengan pompuan... seronok gak xtvt bersenam.. aku hampir wakil sekolah masa tu tp dsbbkan pindah sekolah lain (S.K Bandar Sunway) xdapat la aku wakil.. masa kat sekolah baru lak byk yg terror bola jaring ni.. hahhahaa... aku pun lupakan niat terus dah tuk berbola jaring...ahhaa.. slalu klu main aku mesti dapat GD dgn GK... Xsuka GS dgn GA sbb aku xpanda shoot bola.....

Kelab Sains dan Matematik
Kelab ni mmg slalu student akan join la... mana2 sekolah aku pegi kelab ni la paling ramai org... tp sampai skang aku tak tau apa impak kelab ni kat aku... sbb dia macam xda xtvt jer.. huuuhuhu...

Sekolah Menengah

Kelab Sains dan Matematik
Still xda xtvt gak.. sbb aku g masa 1st day jer... hahahah... mengong kan... pas tu aku dah malas nak datang sekolah hari sabtu... hahahaha...

Kelab Geografi
Hahahha.. aku pun tak tau apa motif kelab ni aku join.. ikut member kot.. padahal geografi aku xpenah dapat A... Seperti biasa aku dtg 1st day.. dtg tuk vote jawatan2 yg ada... itu jer la kerja aku... Aku join masa aku form 2... masa 1st day tu la buat rancangan sepanjang tahun.. fuh semua tempat nak g.. hahhaha... akhirnya tak jadi gak

Pandu Puteri & Renjer Puteri
Aku join pandu masa form 1.. Masa tu kawan aku ajak join kawad derang.. tp disebabkan aku accident so masa form 2 baru aku join kawad dia.. Gila muka aku jadi hitam masa tu... penat gak la kawad ni.. dalam panas2 tu kena berkawad... hahahaha... baju hijau dgn skirt biru gelap.... pastu ada la xtvt lain gak... buku log la apa la... tak silap aku bila dah form 3 ke atas org tu x dipanggil pandu puteri dah tp renjer puteri... aku join benda ni sampai la form 4...

Kelab Skim Lencana Anti Dadah (SLAD)
Aku dgn kawan2 aku join kelab ni masa form 4... xbanyak aktiviti pun sangat.. tp aku join pertandingan buku skrap dia jd wakil sekolah.. dan sampai skarang aku ingat aku eje "Spot Check" jadi "Sport Check"... terasa sengal tul... hahahhaha... Ada lagi sijil dia aku simpan...

Kelab Koir
Aku join kelab ni pun masa form 4.. kiranya aku aktif sikit dalam Ko-k bila dah form 4 la... klu tidak setakat datang masa 1st day jer.. huhuhuhu.... Kelab koir besh giler babeng.. senior kita orang masa tu pun besh gak... dan sampai ke sudah aku menipu... cikgu aku cakap aku dikategorikan sebagai suara jenis "soprano" tp aku join group dak sore "auto"(tul ke eje) gara2 sebab nak geng dengan member. Slalu gak la buat persembahan masa kat skolah.. hehehe... poyo plak... tp persembahan terakhir masa sekolah aku tak join... x igt kenapa.. bersama kelab tu gak la aku g tgk symphony musical kat klcc... dan aku tertido masa persembahan tu... hahahha...

Kelab Karate
Kelab yang paling aku suka sepanjang hidup aku... Aku join kelab ni dan meninggal kan renjer puteri... giler besh la... lebih2 lagi kita org dapat "master" yg mmg sempoi habis... master kitaorang tu wakil malaysia... sempat gak la g tgk suka sea masa tu... tp kalah plak master aku tu... heheheh... takpe2.... join pertandingan karate.. oh yer nama aliran karate kitaorag Hayashi-ha... Kelas kita org hari sabtu dgn hari ahad setiap minggu.. dari kul 8 pagi sampai la kul 11.30 pagi... pastu klu balik dari training mesti singgah Kedai PSG dengan shell kat sunway... sampai aunty shell tu dah kenal la kita org... kitaorang pun menang "kata" group 2 tahun berturut-turut.. hhahah... berlagak jap... tp aku xsempat nak dapat black belt... sampai brown belt jer..

Universiti

Kelab Karate
Join lagi karate... tp kat U aku ni aliran dia lain... Derang aliran shoto-kan... so aku kena mula balik dari white belt.. klu hayashi-ha dulu tumpukan pada sparring.. tp yg shoto-kan ni tumpu kat "Kata".... so renyah skit sebab seni kata tu lagi susah la.. aku ni dah la lembab nak tangkap apa dia ajar... pernah join pertandingan masa kat U dengan Uitm... Dan aku menang sbb nasib baik jer.. hahahah... lawak tul... sampai skang ada pingat gangsa tu... mereng tul.... masa kat U ni la aku dapat jadi bendahari... dari sekolah dulu aku teringin nak jadi bendahari tp xdapat...

satu2nya kelab yang aku tak dapat join dari dulu lagi, kelab fotografi.... teringin sangat nak join..

No comments:

Post a Comment